Handelsbetingelser hos Cavaleros Denmark
Generelle oplysninger
Cavaleros Denmark
Middelfartvej 6
4200 Slagelse
CVR nr.: 38812718
Telefon: +45 8130 7787
Email: customercare@cavaleros.dk
Priser
Hos Cavaleros Denmark er alle priserne i danske kroner og angivet inkl. moms og afgifter. Vi forbeholder os ret til fra dag til dag at ændre i priserne uden forudgående samtykke, og uden former for erstatning eller tilgodehavende fra kunden. Der tages forbehold for udsolgte varer. Der tages forbehold for fejl på siden hvor en pris er urimelig lav eller er lavet med en tydelig fejl. Kunden kan ikke forvente at kunne handle varen til en fejlpris.
Betaling
Cavaleros Denmark modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, PAYPAL, VIABILL Mastercard og JCB. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes, dog med undtagelse fra PAYPAL, hvor beløbet trækkes med det samme!
Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er incl. moms.
Cavaleros Denmark bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.
Levering
Cavaleros Denmark leverer på alle hverdage.
Vi sender fragtfri til pakkeshop i hele Danmark. Privat levering koster 50 kr.
Vi leverer til udlandet og til Færøerne og Grønland der påregnes fragt
Dine varer sendes med GLS.
Opstår der problemer, kontakt da Cavaleros Denmark kundeservice på customercare@cavaleros.dk
Der leveres varer alle ugens hverdage. Din vare vil blive leveret 1-3 hverdage efter bestillingen, der kan være forsinkelser hvis der er fejl på lagerantal på shoppen. Vi vil da forsøge at tilbyde en anden vare til en højere eller samme pris. Men altid i kundens favør.
For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.
Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores Webshop.
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.
Er emballagen på WAVE produkterne brudt – tages de ikke retur.
Du skal senest på 14 dagen melde at du ønsker at gøre brug af din returret – herefter har du 14 dage til at sende din vare til os. Det er dig der påtager sig ansvaret af pakken indtil den er leveret sikkert hos os og vi har kvitteret for pakken.
Vi har BILLIG-ombytning på vores varer.
Benytter man gratis ombytning så fraskriver man sig sin returret – og vil ikke kunne få penge retur men udstedt et tilgodebevis eller rabatkode.
Gratis ombytning er gratis første gang man bruger det.
Du har mulighed for at ombytte alle varer købt på www.cavaleros.dk – dette gælder ikke varer købt på messer eller i butikken. De skal byttes der hvor de er købt.
Ved messer betaler man selv for fragten som kan købes hos os til 75,- kr
Der udstedes et gavekort på pålydende værdi. Som frit kan bruges på www.cavaleros.dk. Vi udbetaler IKKE restbeløb der måtte være tilbage. Det skal bruges på én gang.
Ønsker du at fortryde et køb skal fortrydelsen anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen.
Du kan købe returfragt hos os via vores returportal eller selv stå for returneringen.
Pakken skal sendes direkte til vores lager og ikke til en pakkeshop. Vi afhenter ikke hos pakkeshops og pakken vil ryge retur til dig.
Hvis du benytter DAO eller BRING så skal du pakke varen ind så den er vandtæt da de stiller pakken ude foran vores port da de leverer om natten! Så det er på eget ansvar at sende med dem – da pakken kan blive stjålet eller blive våd af regn og vi godtager ikke din returnering hvis den er væk!
Meddelelsen skal gives pr. mail på customercare@cavaleros.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Ikke afhentede varer som ryger retur til os – krediteres først når kunden selv har henvendt sig.
Skal vi afsende igen – betales endnu et gebyr på fragten. Eller 39 kr.
Ønsker man sine penge retur for en IKKE afhentet vare så betales der adm. gebyr på 100,- plus returfragt på 75,- Alt i alt 175,-dkk. Dette trækkes fra varens pris.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Dog gælder det ikke for WAVE produkter som er emballeret – her må emballagen ikke brydes. Så bortfalder retten til returnering.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Ikke afhentede varer som returneres til os vil blive refunderet minus 75,- i fragt samt ekspeditionsgebyr på 100 kr, i alt 175,- dkk
Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse
Oplysning om hvad du har købt
Vi behandler dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik for Cavaleros Denmark. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.
REKLAMATION
Når du handler hos Cavaleros.dk har du 24 måneders reklamationsret ved fabrikationsfejl. Har du været så uheldig at modtage en vare med fejl, så kontakt os med det samme ved i første omgang tage et billede af fejlen og sende det til mail: customercare@cavaleros.dk
Godkendes reklamationen, vil vi udbedre fejlen. Enten ved reparation, ombytning eller afslag i pris.
Vi prioriterer at behandle reklamationen så hurtigt som muligt, men det kan godt tage lidt tid, da det er nødvendigt for os at kontakte den pågældende leverandør, som i første omgang jf. købeloven har ret til at udbedre varens fejl.
Generelt kan du kun reklamere over fejl på varer, der har været til stede da du modtog varen. Altså produktionsfejl.
Almindelig slid ved brug, kan ikke behandles som en reklamation. Heller ikke skader på varen, som er opstået som følge af meget/forkert brug af varen, forkert vask eller lign.
Der vil typisk være et afslag i prisen hvis reklamationen er af sådan en karakter at varens brug ikke er hæmmet af det, men det kun er kosmetisk.
Det kan f.eks være pynteting der er faldet af – det har ikke betydning for brugen af varen.
Er det en lynlås eller en knap som gør at varen ikke kan bruges til det den er beregnet til – vil vi forsøge at ombytte den til samme vare.
Herunder træk i sømme på fint materiale. Trådudtræk eller fnulrer ved brug – samt skader som følge af vask af strik eller sarte materialer samt løsnet pynt/dekoration på tøj (herunder pailletter, glitter, perler, nitter o. lign.) kan heller ikke behandles som reklamation – men vil kunne give et afslag i prisen.
Der ydes 1 års reklamationsret på alle varer solgt til erhverv, uanset hvad der måtte være skiltet med på varen.
Der kan ikke returneres dele af en rabatpakke – der kan byttes til en anden størrelse – men der gives ikke penge retur.
Obs – Godkendte reklamationer skal sendes til Cavaleros.dk indenfor 2 mdr fra skaden er opdaget efter de er godkendt af enten Cavaleros.dk eller leverandøren.
Reklamationer sendt uden forudgående aftale, ekspederes ikke.
Efter 2 år ydes ingen reklamationsret heller ikke hvis varen ikke er taget i brug før efter 2 år.
Skulle nogen af vores varer forsage skade på dit udstyr eller hest – vil dette ikke være dækket. Det er på eget ansvar og fornuft at bruge vores varer.
Ligeledes dækker vi heller ikke hvis andre varer forsager skade på vores varer.
Klagemuligheder – oversigt og links
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus, Toldboden 2
8800 Viborg
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus: https://kpo.naevneneshus.dk/
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/odr
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse:customercare@cavaleros.dk
Handelsbetingelser opdateret Januar 2023